Dolní náměstí 24, 711 11 Olomouc
.: vyhledávání :.
Matice cyrilometodějská s.r.o. - ekatalog.czKnihkupectví a knihy - ekatalog.cz

e-shop

Na další stránku Na poslední stránku

[nalezeno celkem 28 záznamů v sekci]

Literatura podle témat ... Bible a biblistika ...

Biblická literatura

detail karty Božská Sláva Ukřižovaného

Hymnus z listu Filipanům (Flp 2,6–11) je dobře známý čtenářům Nového zákona i těm, kdo se modlí breviář a účastní se liturgie. Krásná a hutná výpověď o tom, kdo je Boží Syn, nás přivádí k jádru opravdu křesťanského života....

Hymnus z listu Filipanům (Flp 2,6–11) je dobře známý čtenářům Nového zákona i těm, kdo se modlí breviář a účastní se liturgie. Krásná a hutná výpověď o tom, kdo je Boží Syn, nás přivádí k jádru opravdu křesťanského života. Jakou mentalitu má podle autora Ježíš Kristus? Boží Syn je pokorný a skutečně svobodný, nepovyšuje se nad druhé a zároveň je zcela poslušný Bohu Otci v lásce. Sám na sobě ukazuje, že k nezměrné Boží slávě můžeme dojít výlučně skrze cestu kříže. Srozumitelné a velmi podnětné dílo se může stát východiskem osobní reflexe i společných duchovních cvičení.
Hymnus z listu Filipanům (Flp 2,6–11) je dobře známý čtenářům Nového zákona i těm, kdo se modlí breviář a účastní se liturgie. Krásná a hutná výpověď o tom, kdo je Boží Syn, nás přivádí k jádru opravdu křesťanského života. Jakou mentalitu má podle autora Ježíš Kristus? Boží Syn je pokorný a skutečně svobodný, nepovyšuje se nad druhé a zároveň je zcela poslušný Bohu Otci v lásce. Sám na sobě ukazuje, že k nezměrné Boží slávě můžeme dojít výlučně skrze cestu kříže. Srozumitelné a velmi podnětné dílo se může stát východiskem osobní reflexe i společných duchovních cvičení.
Brož., 115x180 mm, 112 stran, J3548

Cena: 179,00 Kč

vložit ks do
detail karty Bůh milosrdný, nebo trestající?

Stránky Starého zákona se doslova hemží krutostí. Snad by se to dalo ještě nějak skousnout, kdyby se jednalo pouze o činy zlovolných lidí, kteří se Bohu vzpírají....

Stránky Starého zákona se doslova hemží krutostí. Snad by se to dalo ještě nějak skousnout, kdyby se jednalo pouze o činy zlovolných lidí, kteří se Bohu vzpírají. Jenže ve Starém zákoně je to sám Bůh, kdo velmi často jedná tvrdě! Není proto divu, že občas bývá zdůrazňován kontrast: Bůh Starého zákona trestá, jeví se jako krutý, zatímco Bůh Nového zákona odpouští, tedy je milosrdný. Ale je tomu tak doopravdy? Na to odpovídá tato knížka, jejíž autorkou je biblická teoložka a dominikánská řeholnice.
Stránky Starého zákona se doslova hemží krutostí. Snad by se to dalo ještě nějak skousnout, kdyby se jednalo pouze o činy zlovolných lidí, kteří se Bohu vzpírají. Jenže ve Starém zákoně je to sám Bůh, kdo velmi často jedná tvrdě! Není proto divu, že občas bývá zdůrazňován kontrast: Bůh Starého zákona trestá, jeví se jako krutý, zatímco Bůh Nového zákona odpouští, tedy je milosrdný. Ale je tomu tak doopravdy? Na to odpovídá tato knížka, jejíž autorkou je biblická teoložka a dominikánská řeholnice.
Brož., 100x165 mm, 64 stran, J2774

Cena: 99,00 Kč

vložit ks do
detail karty Druhá Samuelova

Desátý svazek ediční řady Český ekumenický komentář ke Starému zákonu představuje biblickou knihu Druhá Samuelova, která pojednává především o panování krále Davida. Odborný komentář vychází z kritické exegeze původního znění biblického textu, proto je uveden i autorův překlad....

Desátý svazek ediční řady Český ekumenický komentář ke Starému zákonu představuje biblickou knihu Druhá Samuelova, která pojednává především o panování krále Davida. Odborný komentář vychází z kritické exegeze původního znění biblického textu, proto je uveden i autorův překlad. Kniha má sloužit jako pomůcka všem, kdo chtějí lépe porozumět Bibli, proto je kladen důraz na obecnou srozumitelnost.
Desátý svazek ediční řady Český ekumenický komentář ke Starému zákonu představuje biblickou knihu Druhá Samuelova, která pojednává především o panování krále Davida. Odborný komentář vychází z kritické exegeze původního znění biblického textu, proto je uveden i autorův překlad. Kniha má sloužit jako pomůcka všem, kdo chtějí lépe porozumět Bibli, proto je kladen důraz na obecnou srozumitelnost.
Váz., 152x225 mm, 248 stran, J3407

Cena: 248,00 Kč

vložit ks do
detail karty Ester

V knize Ester jsou promyšleně propojeny dva hlavní děje: Prvním z nich je vyprávění o zapuzení královny Vašti a Esteřině vzestupu, druhým vyprávění o vzestupu a pádu Hamana, kterému odpovídá ponížení a vzestup Mordechaje. Ohrožení existence je společným motivem obou dějů, které se navzájem doplňují....

V knize Ester jsou promyšleně propojeny dva hlavní děje: Prvním z nich je vyprávění o zapuzení královny Vašti a Esteřině vzestupu, druhým vyprávění o vzestupu a pádu Hamana, kterému odpovídá ponížení a vzestup Mordechaje. Ohrožení existence je společným motivem obou dějů, které se navzájem doplňují. Kniha Ester názorně ukazuje, jak se může představitel důsledného monoteismu dostat do konfliktu s totalitním státem a jak riskantní může být statečné vystoupení proti člověku, který zneužívá svěřenou moc. Z teologického hlediska je nejnápadnějším jevem skutečnost, že v knize není zmíněn Bůh, a to ani vlastním jménem, ani obecným označením „bůh“.
V knize Ester jsou promyšleně propojeny dva hlavní děje: Prvním z nich je vyprávění o zapuzení královny Vašti a Esteřině vzestupu, druhým vyprávění o vzestupu a pádu Hamana, kterému odpovídá ponížení a vzestup Mordechaje. Ohrožení existence je společným motivem obou dějů, které se navzájem doplňují. Kniha Ester názorně ukazuje, jak se může představitel důsledného monoteismu dostat do konfliktu s totalitním státem a jak riskantní může být statečné vystoupení proti člověku, který zneužívá svěřenou moc. Z teologického hlediska je nejnápadnějším jevem skutečnost, že v knize není zmíněn Bůh, a to ani vlastním jménem, ani obecným označením „bůh“.
Váz., 152x225 mm, 198 stran, J3138

Cena: 198,00 Kč

vložit ks do
detail karty Evangelium podle Jana

Český ekumenický komentář k Novému zákonu (ČEK), který připravují čeští teologové z různých církví. První část kánonu Nového zákona tvoří skupina čtyř evangelií....

Český ekumenický komentář k Novému zákonu (ČEK), který připravují čeští teologové z různých církví. První část kánonu Nového zákona tvoří skupina čtyř evangelií. Tyto spisy navazují na nejstarší z nich, evangelium podle Marka, avšak každý po svém, s vlastními důrazy i zvláštními látkami podávají svědectví o závěrečném období života Ježíše z Nazareta, jeho působení na veřejnosti a popravě ukřižováním. Janovo evangelium je patrně nejmladší a od ostatních se výrazně liší uspořádáním Ježíšova příběhu i celkovým charakterem spisu. Podobně jako ve starších evangeliích, také janovský Ježíš je putující kazatel a učitel, který své poselství o naléhavé blízkosti Boží vlády dosvědčuje překvapivými činy pomoci všelijak postiženým lidem, především uzdravováním nemocných. U Jana však Ježíšova řeč nabývá podoby dlouhých promluv, pronášených zvláštním, meditativním jazykem, často znějícím jako přímá řeč Boží, a jeho zázračné činy jsou označovány jako „znamení“, odkazující k hlubšímu významu, který jejich přímým účastníkům zůstává většinou skryt. Zároveň čtvrtý evangelista v lecčems doplňuje, někdy i koriguje historické údaje svých předchůdců – na zasazení Ježíšova příběhu, včetně jeho vznešených promluv, do konkrétních reálií, v nichž Ježíš svůj život prožil, mu zjevně velmi záleželo. Jan svým čtenářům představuje Ježíše jako toho, kdo lidem přiblížil Boha tím, že jej „vyložil“, jako „vtělené“ Boží slovo.
Český ekumenický komentář k Novému zákonu (ČEK), který připravují čeští teologové z různých církví. První část kánonu Nového zákona tvoří skupina čtyř evangelií. Tyto spisy navazují na nejstarší z nich, evangelium podle Marka, avšak každý po svém, s vlastními důrazy i zvláštními látkami podávají svědectví o závěrečném období života Ježíše z Nazareta, jeho působení na veřejnosti a popravě ukřižováním. Janovo evangelium je patrně nejmladší a od ostatních se výrazně liší uspořádáním Ježíšova příběhu i celkovým charakterem spisu. Podobně jako ve starších evangeliích, také janovský Ježíš je putující kazatel a učitel, který své poselství o naléhavé blízkosti Boží vlády dosvědčuje překvapivými činy pomoci všelijak postiženým lidem, především uzdravováním nemocných. U Jana však Ježíšova řeč nabývá podoby dlouhých promluv, pronášených zvláštním, meditativním jazykem, často znějícím jako přímá řeč Boží, a jeho zázračné činy jsou označovány jako „znamení“, odkazující k hlubšímu významu, který jejich přímým účastníkům zůstává většinou skryt. Zároveň čtvrtý evangelista v lecčems doplňuje, někdy i koriguje historické údaje svých předchůdců – na zasazení Ježíšova příběhu, včetně jeho vznešených promluv, do konkrétních reálií, v nichž Ježíš svůj život prožil, mu zjevně velmi záleželo. Jan svým čtenářům představuje Ježíše jako toho, kdo lidem přiblížil Boha tím, že jej „vyložil“, jako „vtělené“ Boží slovo.
Brož., 150x225 mm, 876 stran, J3736

Cena: 498,00 Kč

vložit ks do
detail karty Evangelium podle Lukáše

Český ekumenický komentář k Novému zákonu (ČEK), který připravují čeští teologové z různých církví. Na více než sedmi stech stranách předkládá docent Mareček výklad Lukášova evangelia, které je svým rozsahem nejdelší knihou Nového zákona....

Český ekumenický komentář k Novému zákonu (ČEK), který připravují čeští teologové z různých církví. Na více než sedmi stech stranách předkládá docent Mareček výklad Lukášova evangelia, které je svým rozsahem nejdelší knihou Nového zákona. Lukášovo evangelium je napsáno kultivovanou řečtinou a k jeho hlavním teologickým tématům náleží schéma zaslíbení a naplnění. Charakteristická je také snaha o věcnou a výrazovou přesnost. Podle Lukáše je tento příběh významný, ústřední okamžik lidských dějin, na kterém závisí spása světa. Proto jako jediný z evangelistů klade děj do spojitosti s osobami, obdobími, institucemi a světovou historií, a to jak s římským, tak palestinským světem. Lukášovo evangelium můžeme označit za „evangelium radosti“, jelikož z něj zřejmě nejvýrazněji ze všech novozákonních knih zaznívá, že „evangelium“ znamená skutečně „radostnou zvěst“. V Lukášově pojetí se dobrá zpráva neomezuje jen na Ježíšovo veřejné působení, ale začíná již jeho narozením.
Český ekumenický komentář k Novému zákonu (ČEK), který připravují čeští teologové z různých církví. Na více než sedmi stech stranách předkládá docent Mareček výklad Lukášova evangelia, které je svým rozsahem nejdelší knihou Nového zákona. Lukášovo evangelium je napsáno kultivovanou řečtinou a k jeho hlavním teologickým tématům náleží schéma zaslíbení a naplnění. Charakteristická je také snaha o věcnou a výrazovou přesnost. Podle Lukáše je tento příběh významný, ústřední okamžik lidských dějin, na kterém závisí spása světa. Proto jako jediný z evangelistů klade děj do spojitosti s osobami, obdobími, institucemi a světovou historií, a to jak s římským, tak palestinským světem. Lukášovo evangelium můžeme označit za „evangelium radosti“, jelikož z něj zřejmě nejvýrazněji ze všech novozákonních knih zaznívá, že „evangelium“ znamená skutečně „radostnou zvěst“. V Lukášově pojetí se dobrá zpráva neomezuje jen na Ježíšovo veřejné působení, ale začíná již jeho narozením.
Brož., 150x225 mm, 764 stran, J3221

Cena: 498,00 Kč

vložit ks do
detail karty Evangelium podle Marka

Český ekumenický komentář k Novému zákonu (ČEK), který připravují čeští teologové z různých církví. Výklad evangelia podle Marka přináší souvislý výklad příslušného textu a jeho částí, informuje čtenáře o základních otázkách, ale o odborné diskusi referuje většinou jen nepřímo, shrnutím jejích výsledků....

Český ekumenický komentář k Novému zákonu (ČEK), který připravují čeští teologové z různých církví. Výklad evangelia podle Marka přináší souvislý výklad příslušného textu a jeho částí, informuje čtenáře o základních otázkách, ale o odborné diskusi referuje většinou jen nepřímo, shrnutím jejích výsledků. Je tedy pomůckou nejen pro teologické odborníky, kazatele a studenty, ale pro každého, kdo se zajímá o soustředěné porozumění biblickému textu.
Český ekumenický komentář k Novému zákonu (ČEK), který připravují čeští teologové z různých církví. Výklad evangelia podle Marka přináší souvislý výklad příslušného textu a jeho částí, informuje čtenáře o základních otázkách, ale o odborné diskusi referuje většinou jen nepřímo, shrnutím jejích výsledků. Je tedy pomůckou nejen pro teologické odborníky, kazatele a studenty, ale pro každého, kdo se zajímá o soustředěné porozumění biblickému textu.
Brož., 150x225 mm, 346 stran, J2817

Cena: 298,00 Kč

vložit ks do
detail karty Exodus I • 1 – 15

Druhá kniha Bible (Exodus) vypráví o vzniku Izraele jakožto společenství, které Hospodin prostřednictvím Mojžíše vyvedl z egyptského otroctví. Tento příběh se stal inspirací všem, kdo jsou vystaveni útlaku....

Druhá kniha Bible (Exodus) vypráví o vzniku Izraele jakožto společenství, které Hospodin prostřednictvím Mojžíše vyvedl z egyptského otroctví. Tento příběh se stal inspirací všem, kdo jsou vystaveni útlaku. Kniha Exodus ale nezůstává jen u platonické touhy po svobodě. Vypráví o konfliktu, který se rozpoutá, když se začne měnit systém dosavadních loajalit. Komentář přináší literární a historický úvod ke knize Exodus a podrobně vykládá prvních 15 kapitol této knihy.
Druhá kniha Bible (Exodus) vypráví o vzniku Izraele jakožto společenství, které Hospodin prostřednictvím Mojžíše vyvedl z egyptského otroctví. Tento příběh se stal inspirací všem, kdo jsou vystaveni útlaku. Kniha Exodus ale nezůstává jen u platonické touhy po svobodě. Vypráví o konfliktu, který se rozpoutá, když se začne měnit systém dosavadních loajalit. Komentář přináší literární a historický úvod ke knize Exodus a podrobně vykládá prvních 15 kapitol této knihy.
Váz., 152x225 mm, 416 stran, J3720

Cena: 398,00 Kč

vložit ks do
detail karty Genesis I • 1,1 – 6,8

Symbolicky jako první svazek ediční řady Český ekumenický komentář ke Starému zákonu je označena kniha Genesis. Tato první část se věnuje kapitole 1....

Symbolicky jako první svazek ediční řady Český ekumenický komentář ke Starému zákonu je označena kniha Genesis. Tato první část se věnuje kapitole 1. – 6., které jsou uvedením do Bible jako celku. Odborný komentář vychází z kritické exegeze původního znění biblického textu, proto je uveden i autorův překlad. Kniha má sloužit jako pomůcka všem, kdo chtějí lépe porozumět Bibli, proto je kladen důraz na obecnou srozumitelnost.
Symbolicky jako první svazek ediční řady Český ekumenický komentář ke Starému zákonu je označena kniha Genesis. Tato první část se věnuje kapitole 1. – 6., které jsou uvedením do Bible jako celku. Odborný komentář vychází z kritické exegeze původního znění biblického textu, proto je uveden i autorův překlad. Kniha má sloužit jako pomůcka všem, kdo chtějí lépe porozumět Bibli, proto je kladen důraz na obecnou srozumitelnost.
Váz., 152x225 mm, 396 stran, J3405

Cena: 398,00 Kč

vložit ks do
detail karty Jeremjáš I • 1 – 5

Kniha Jeremjáš hovoří o okolnostech, které předcházely pádu Jeruzaléma v roce 586 př. Kr....

Kniha Jeremjáš hovoří o okolnostech, které předcházely pádu Jeruzaléma v roce 586 př. Kr. a zničení judské samostatnosti a o působení a činnosti samotného proroka Jeremjáše. Kniha obsahuje sbírky výroků, dialogy, modlitby, liturgické skladby a další prorocké texty. Ty nám spolu s bohatým historickým, biografickým a autobiografickým materiálem umožňují nahlédnout do Jeremjášova života a vstoupit do dějinných událostí na přelomu 7.–6. století př. Kr. První svazek komentáře je věnován kapitolám 1–5, jež jsou naléhavou výzvou a prosbou k návratu k Hospodinu, která však není vyslyšena. Hospodinu nezůstává jiná možnost než svůj národ potrestat skrze nepřítele ze severu. Izrael musí projít soudem (zničením), i když ne naprostým, protože v dané chvíli je to jediný způsob, jemuž „porozumí“.
Kniha Jeremjáš hovoří o okolnostech, které předcházely pádu Jeruzaléma v roce 586 př. Kr. a zničení judské samostatnosti a o působení a činnosti samotného proroka Jeremjáše. Kniha obsahuje sbírky výroků, dialogy, modlitby, liturgické skladby a další prorocké texty. Ty nám spolu s bohatým historickým, biografickým a autobiografickým materiálem umožňují nahlédnout do Jeremjášova života a vstoupit do dějinných událostí na přelomu 7.–6. století př. Kr. První svazek komentáře je věnován kapitolám 1–5, jež jsou naléhavou výzvou a prosbou k návratu k Hospodinu, která však není vyslyšena. Hospodinu nezůstává jiná možnost než svůj národ potrestat skrze nepřítele ze severu. Izrael musí projít soudem (zničením), i když ne naprostým, protože v dané chvíli je to jediný způsob, jemuž „porozumí“.
Váz., 152x225 mm, 476 stran, J3541

Cena: 348,00 Kč

vložit ks do
Literatura podle témat ... Bible a biblistika ...

Biblická literatura

Na další stránku Na poslední stránku

[nalezeno celkem 28 záznamů v sekci]

Tento web používá k poskytování služeb jen jednu povinnou technickou cookie. Používáním těchto stránek s tím souhlasíte.