Dolní náměstí 24, 711 11 Olomouc
.: vyhledávání :.
Matice cyrilometodějská s.r.o. - ekatalog.czKnihkupectví a knihy - ekatalog.cz

e-shop - výsledky hledání - autor

Na další stránku Na poslední stránku

[nalezeno celkem 40 záznamů v sekci]

Celým srdcem

[1/40]
Úvahy o budoucnosti křesťanství v našem světě
Dom Samuel • Z francouzštiny přeložila Věra Dvořáková
detail karty Celým srdcem

Jak ve 21. století žít klášterním životem? Jak plnit křesťanské povolání ve světě rozpadlých hodnot? Těmito a dalšími úvahami o modlitbě, kněžství, Eucharistii nebo Panně Marii, a o problémech ilustrovaných zkušeností, jako výkon autority, poddajnost žáka, jasnozřivost nebo pokora se zabývá autor této knihy....

Jak ve 21. století žít klášterním životem? Jak plnit křesťanské povolání ve světě rozpadlých hodnot? Těmito a dalšími úvahami o modlitbě, kněžství, Eucharistii nebo Panně Marii, a o problémech ilustrovaných zkušeností, jako výkon autority, poddajnost žáka, jasnozřivost nebo pokora se zabývá autor této knihy. Dom Samuel se v roce 2002 stal jedním ze zakladatelů trapistického kláštera Panny Marie v Novém Dvoře v Čechách. V době, kdy psal tuto knihu, byl převorem.
Jak ve 21. století žít klášterním životem? Jak plnit křesťanské povolání ve světě rozpadlých hodnot? Těmito a dalšími úvahami o modlitbě, kněžství, Eucharistii nebo Panně Marii, a o problémech ilustrovaných zkušeností, jako výkon autority, poddajnost žáka, jasnozřivost nebo pokora se zabývá autor této knihy. Dom Samuel se v roce 2002 stal jedním ze zakladatelů trapistického kláštera Panny Marie v Novém Dvoře v Čechách. V době, kdy psal tuto knihu, byl převorem.
Brož., 145x189 mm, 192 stran, J2020

Cena: 259,00 Kč

vložit ks do
detail karty Dialog s Boží prozřetelností

Klasické dílo dominikánské duchovní školy, v níž se protíná teologie s mystikou. Překlad byl revidován podle kritického vydání J....

Klasické dílo dominikánské duchovní školy, v níž se protíná teologie s mystikou. Překlad byl revidován podle kritického vydání J. Cavallini. Učitelka církve, svatá Kateřina Sienská, dochází k věčným pravdám, které až podivuhodně souznějí se scholastickou naukou, a to nikoli cestou vědeckého zkoumání, ale vlitým darem moudrosti. Vyšlo za přispění Konference vyšších představených mužských řeholí v ČR.
Klasické dílo dominikánské duchovní školy, v níž se protíná teologie s mystikou. Překlad byl revidován podle kritického vydání J. Cavallini. Učitelka církve, svatá Kateřina Sienská, dochází k věčným pravdám, které až podivuhodně souznějí se scholastickou naukou, a to nikoli cestou vědeckého zkoumání, ale vlitým darem moudrosti. Vyšlo za přispění Konference vyšších představených mužských řeholí v ČR.
Váz., přebal, A5, 268 stran, J3768

Cena: 420,00 Kč

vložit ks do
detail karty František z Assisi

Prorockou esej o svatém Františkovi napsal G. K....

Prorockou esej o svatém Františkovi napsal G. K. Chesterton roku 1923. Zdá se, že promlouvá k dnešnímu čtenáři a k mentalitě doby snad ještě aktuálněji než tenkrát.
Prorockou esej o svatém Františkovi napsal G. K. Chesterton roku 1923. Zdá se, že promlouvá k dnešnímu čtenáři a k mentalitě doby snad ještě aktuálněji než tenkrát.
Brož., 117x180 mm, 128 stran, J2987

Cena: 199,00 Kč

vložit ks do
detail karty Chudý, který našel radost

Svatý Benedikt-Joseph Labre (1748–1783) pocházel ze severofrancouzského kraje Artois. Byl nejstarším selským synem, ale odmítl právo na rodinný grunt....

Svatý Benedikt-Joseph Labre (1748–1783) pocházel ze severofrancouzského kraje Artois. Byl nejstarším selským synem, ale odmítl právo na rodinný grunt. Jeho srdce toužilo po nejpřísnějším klášteře. Avšak pro tělesnou i duševní křehkost se nikdy v klášterních zdech nezabydlel. Vzdal se pro Boha všeho, a Bůh mu za to odmítal splnit jeho touhu. Tak se Benedikt vydal na cestu. Stal se poutníkem a své odříkání si nosil s sebou. Jeho krajní askeze se oblékla do provazů deště v apeninských údolích, do hmyzích parazitů zalézajících mu pod oblečení, do opakovaného kamenování římskými výrostky, do oběda z neoloupaných pomerančů a ztvrdlého chleba. Postupem času začali lidé pociťovat Benediktovu svatost. Léčil, viděl jim do srdce, zářil, přes svůj odpudivý zjev. Tento u nás téměř neznámý svatý nemluvil mnoho, ale promlouval skrze něho Bůh.
Svatý Benedikt-Joseph Labre (1748–1783) pocházel ze severofrancouzského kraje Artois. Byl nejstarším selským synem, ale odmítl právo na rodinný grunt. Jeho srdce toužilo po nejpřísnějším klášteře. Avšak pro tělesnou i duševní křehkost se nikdy v klášterních zdech nezabydlel. Vzdal se pro Boha všeho, a Bůh mu za to odmítal splnit jeho touhu. Tak se Benedikt vydal na cestu. Stal se poutníkem a své odříkání si nosil s sebou. Jeho krajní askeze se oblékla do provazů deště v apeninských údolích, do hmyzích parazitů zalézajících mu pod oblečení, do opakovaného kamenování římskými výrostky, do oběda z neoloupaných pomerančů a ztvrdlého chleba. Postupem času začali lidé pociťovat Benediktovu svatost. Léčil, viděl jim do srdce, zářil, přes svůj odpudivý zjev. Tento u nás téměř neznámý svatý nemluvil mnoho, ale promlouval skrze něho Bůh.
Brož., 145x190 mm, 176 stran, J2715

Cena: 259,00 Kč

vložit ks do
detail karty Jako sžírající oheň

Dom Samuel promlouvá o tom, co nás oslabuje: naše chabá víra v křesťanskou rodinu, v níž děti vyrůstají a nalézají svou rovnováhu; náš zmatek pramenící z nespravedlivých činů některých kněží; nedostatek upřímnosti, pomluvy a křivá obvinění; naše malověrnost, když přijde řeč na povolání, na řeholní či mnišský život. A hovoří také o tom, co nás nese: milost pevného života modlitby; umění předávat zkušenost; váha otcovství; schopnost odpouštět....

Dom Samuel promlouvá o tom, co nás oslabuje: naše chabá víra v křesťanskou rodinu, v níž děti vyrůstají a nalézají svou rovnováhu; náš zmatek pramenící z nespravedlivých činů některých kněží; nedostatek upřímnosti, pomluvy a křivá obvinění; naše malověrnost, když přijde řeč na povolání, na řeholní či mnišský život. A hovoří také o tom, co nás nese: milost pevného života modlitby; umění předávat zkušenost; váha otcovství; schopnost odpouštět. Jako hlavní vlákno se celým textem knihy vine milosrdenství a vzájemné odpuštění. Přílohou knihy je homilie při zádušní mši svaté za kardinála Miloslava Vlka v Praze v kostele sv. Benedikta, v klášteře karmelitek (24. 3. 2017).
Dom Samuel promlouvá o tom, co nás oslabuje: naše chabá víra v křesťanskou rodinu, v níž děti vyrůstají a nalézají svou rovnováhu; náš zmatek pramenící z nespravedlivých činů některých kněží; nedostatek upřímnosti, pomluvy a křivá obvinění; naše malověrnost, když přijde řeč na povolání, na řeholní či mnišský život. A hovoří také o tom, co nás nese: milost pevného života modlitby; umění předávat zkušenost; váha otcovství; schopnost odpouštět. Jako hlavní vlákno se celým textem knihy vine milosrdenství a vzájemné odpuštění. Přílohou knihy je homilie při zádušní mši svaté za kardinála Miloslava Vlka v Praze v kostele sv. Benedikta, v klášteře karmelitek (24. 3. 2017).
Brož., 145x190 mm, 212 stran, J3003

Cena: 259,00 Kč

vložit ks do
detail karty Malá cesta Terezie z Lisieux

Svatá Terezie prožila svůj dospělý život na několika metrech čtverečních, a přece se stala patronkou misií po celém světě. Její zrání k průzračné prostotě a důvěře nebylo jednoduché, prošla si mnohé duchovní krize a temnoty, a přitom je hlasatelkou Božího milosrdenství a naděje....

Svatá Terezie prožila svůj dospělý život na několika metrech čtverečních, a přece se stala patronkou misií po celém světě. Její zrání k průzračné prostotě a důvěře nebylo jednoduché, prošla si mnohé duchovní krize a temnoty, a přitom je hlasatelkou Božího milosrdenství a naděje. Žila jen necelých 25 let, nedostalo se jí valného formálního vzdělání, ale pro Bohem vlitou moudrost byla prohlášena učitelkou církve. De Meesterova studie ukazuje nejen duchovní zápasy a zrání světice, ale především jádro její spirituality, které spočívá v pokorné důvěře v Boží lásku a v touze na tuto lásku odpovídat, jakkoli nepatrným způsobem – její „malá cesta“ nás vrací k samé podstatě křesťanství.
Svatá Terezie prožila svůj dospělý život na několika metrech čtverečních, a přece se stala patronkou misií po celém světě. Její zrání k průzračné prostotě a důvěře nebylo jednoduché, prošla si mnohé duchovní krize a temnoty, a přitom je hlasatelkou Božího milosrdenství a naděje. Žila jen necelých 25 let, nedostalo se jí valného formálního vzdělání, ale pro Bohem vlitou moudrost byla prohlášena učitelkou církve. De Meesterova studie ukazuje nejen duchovní zápasy a zrání světice, ale především jádro její spirituality, které spočívá v pokorné důvěře v Boží lásku a v touze na tuto lásku odpovídat, jakkoli nepatrným způsobem – její „malá cesta“ nás vrací k samé podstatě křesťanství.
Brož., 130x190 mm, 160 stran, J3079

Cena: 219,00 Kč

vložit ks do
detail karty Moc zla

Kniha francouzského dominikána nenabízí řešení teoretických, filosofických, teologických či politických problémů spojených s existencí zla. Snaží se ukázat, jak lze dát smysl životu, který je plný utrpení a nespravedlnosti....

Kniha francouzského dominikána nenabízí řešení teoretických, filosofických, teologických či politických problémů spojených s existencí zla. Snaží se ukázat, jak lze dát smysl životu, který je plný utrpení a nespravedlnosti. Odpověď na problém zla nenajdeme s pohledem upřeným na hrůzy zla. Je třeba změnit úhel pohledu a obrátit zrak na trpící Tvář Boha, který umírá z lásky k nám na kříži. Zlo v nás a ve světě lze přemoci jen tak, jak je přemohl On – životem v milosrdenství. Je to život těžký, plný zkoušek, ale už teď je v něm přítomen život samého Boha.
Kniha francouzského dominikána nenabízí řešení teoretických, filosofických, teologických či politických problémů spojených s existencí zla. Snaží se ukázat, jak lze dát smysl životu, který je plný utrpení a nespravedlnosti. Odpověď na problém zla nenajdeme s pohledem upřeným na hrůzy zla. Je třeba změnit úhel pohledu a obrátit zrak na trpící Tvář Boha, který umírá z lásky k nám na kříži. Zlo v nás a ve světě lze přemoci jen tak, jak je přemohl On – životem v milosrdenství. Je to život těžký, plný zkoušek, ale už teď je v něm přítomen život samého Boha.
Brož., 128x205 mm, 144 stran, J2312

Cena: 170,00 Kč

vložit ks do
detail karty O andělech (I) v Teologické sumě

Tomáš Akvinský byl nazýván „doctor angelicus“ (andělský učitel) nejen pro svou trpělivost, ale především pro velkou pozornost, kterou věnoval právě tématu andělů. V první části Teologické sumy najdeme ve dvou rozsáhlých traktátech celou řadu zajímavých otázek a odpovědí jak filosofického, tak teologického rázu....

Tomáš Akvinský byl nazýván „doctor angelicus“ (andělský učitel) nejen pro svou trpělivost, ale především pro velkou pozornost, kterou věnoval právě tématu andělů. V první části Teologické sumy najdeme ve dvou rozsáhlých traktátech celou řadu zajímavých otázek a odpovědí jak filosofického, tak teologického rázu. Bohužel je dnes téma andělů v křesťanské teologii poněkud opomíjeno, a je pravidlem, že jakmile se přestane kultivovat víra, bují pověra. Promýšlení andělů jakožto nemateriálních, myslících a svobodných tvorů nám může sloužit jako určitý myšlenkový experiment, v jehož rámci lze řešit celou řadu otázek vztahujících se k člověku, jeho poznání, mravní hodnotě jednání a podobně. Komentovaný překlad jednoho z nejvýznamnějších středověkých děl o andělech může všem zájemcům o toto téma přinést celou řadu zajímavých podnětů. První svazek nového překladu Teologické sumy se věnuje andělům (ST I, q. 50–64). Otázky tohoto svazku se týkají substance andělů, jejich vztahu k materii a místu, jejich poznání a vůle, zkoumají jejich stvoření a dokonalost, ale i zlo viny a trest démonů.
Tomáš Akvinský byl nazýván „doctor angelicus“ (andělský učitel) nejen pro svou trpělivost, ale především pro velkou pozornost, kterou věnoval právě tématu andělů. V první části Teologické sumy najdeme ve dvou rozsáhlých traktátech celou řadu zajímavých otázek a odpovědí jak filosofického, tak teologického rázu. Bohužel je dnes téma andělů v křesťanské teologii poněkud opomíjeno, a je pravidlem, že jakmile se přestane kultivovat víra, bují pověra. Promýšlení andělů jakožto nemateriálních, myslících a svobodných tvorů nám může sloužit jako určitý myšlenkový experiment, v jehož rámci lze řešit celou řadu otázek vztahujících se k člověku, jeho poznání, mravní hodnotě jednání a podobně. Komentovaný překlad jednoho z nejvýznamnějších středověkých děl o andělech může všem zájemcům o toto téma přinést celou řadu zajímavých podnětů. První svazek nového překladu Teologické sumy se věnuje andělům (ST I, q. 50–64). Otázky tohoto svazku se týkají substance andělů, jejich vztahu k materii a místu, jejich poznání a vůle, zkoumají jejich stvoření a dokonalost, ale i zlo viny a trest démonů.
Brož., 130x205 mm, 228 stran, J2641

Cena: 260,00 Kč

vložit ks do
detail karty O andělech (II) v Teologické sumě

Druhý svazek nového překladu Teologické sumy doplňuje téma andělů dalšími devíti otázkami (ST I, q. 106–114)....

Druhý svazek nového překladu Teologické sumy doplňuje téma andělů dalšími devíti otázkami (ST I, q. 106–114). Tomáš Akvinský mezi dva soubory andělských otázek vkládá jiné téma, a proto i český překlad vytváří pomocí dvousvazkového vydání prostor pro další díl Sumy ve vaší knihovně.
Druhý svazek nového překladu Teologické sumy doplňuje téma andělů dalšími devíti otázkami (ST I, q. 106–114). Tomáš Akvinský mezi dva soubory andělských otázek vkládá jiné téma, a proto i český překlad vytváří pomocí dvousvazkového vydání prostor pro další díl Sumy ve vaší knihovně.
Brož., 130x204 mm, 108 stran, J2642

Cena: 130,00 Kč

vložit ks do
detail karty O blaženosti v Teologické sumě

Na přirozené rovině je pro Tomáše posledním cílem života samozřejmě život ctnosti, na rovině nadpřirozené Bůh. Tyto dvě roviny pak dávají i smysl rozlišení mezi štěstím, které se vztahuje na přirozenou rovinu našeho života, a blažeností představující nejdokonalejší štěstí, jehož dosažení není v našich silách a musí nám být darováno....

Na přirozené rovině je pro Tomáše posledním cílem života samozřejmě život ctnosti, na rovině nadpřirozené Bůh. Tyto dvě roviny pak dávají i smysl rozlišení mezi štěstím, které se vztahuje na přirozenou rovinu našeho života, a blažeností představující nejdokonalejší štěstí, jehož dosažení není v našich silách a musí nám být darováno. Člověk je ve všech směrech omezený, kromě touhy po dobru a dokonalosti, která nemá hranici. Máme tedy přirozenou touhu po něčem, co nelze přirozeně dosáhnout. Proto nelze při hledání nejvyššího dobra a posledního cíle zůstat u konečných dober, ale je nutné směřovat k dobru nekonečnému. To lze ale dosáhnout pouze s pomocí nadpřirozené milosti. Tomáš ukazuje, že blaženost spočívá v nazírání božské esence. Je to jakýsi komplexní stav člověka, který různými způsoby zahrnuje všechny síly a schopnosti člověka. První a nejdůležitější je činnost spekulativního intelektu, který je aktivní i ve stavu dokonalé blaženosti. Vše ostatní je ve stavu blaženosti v klidu nebo má na blaženosti účast díky přetékání dokonalosti z činnosti intelektu. Proto blaženost v činnosti intelektu spočívá, ale nedá se na ni omezit.
Na přirozené rovině je pro Tomáše posledním cílem života samozřejmě život ctnosti, na rovině nadpřirozené Bůh. Tyto dvě roviny pak dávají i smysl rozlišení mezi štěstím, které se vztahuje na přirozenou rovinu našeho života, a blažeností představující nejdokonalejší štěstí, jehož dosažení není v našich silách a musí nám být darováno. Člověk je ve všech směrech omezený, kromě touhy po dobru a dokonalosti, která nemá hranici. Máme tedy přirozenou touhu po něčem, co nelze přirozeně dosáhnout. Proto nelze při hledání nejvyššího dobra a posledního cíle zůstat u konečných dober, ale je nutné směřovat k dobru nekonečnému. To lze ale dosáhnout pouze s pomocí nadpřirozené milosti. Tomáš ukazuje, že blaženost spočívá v nazírání božské esence. Je to jakýsi komplexní stav člověka, který různými způsoby zahrnuje všechny síly a schopnosti člověka. První a nejdůležitější je činnost spekulativního intelektu, který je aktivní i ve stavu dokonalé blaženosti. Vše ostatní je ve stavu blaženosti v klidu nebo má na blaženosti účast díky přetékání dokonalosti z činnosti intelektu. Proto blaženost v činnosti intelektu spočívá, ale nedá se na ni omezit.
Brož., 130x204 mm, 128 stran, J2879

Cena: 160,00 Kč

vložit ks do
Na další stránku Na poslední stránku

[nalezeno celkem 40 záznamů v sekci]

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním těchto stránek s tím souhlasíte.