Dolní náměstí 24, 711 11 Olomouc
.: vyhledávání :.
Matice cyrilometodějská s.r.o. - ekatalog.czKnihkupectví a knihy - ekatalog.cz

Zásilková prodejna - výsledky hledání - autor

Na další stránku Na poslední stránku

[nalezeno celkem 11 záznamů v sekci]

detail karty Ďábel nemá matku

„»Ten chlápek nemá matku« je staré španělské rčení, které se říká o klucích, kteří projevují sklony k ničemnostem a destrukci. Dobře si ho pamatuji ze svého dětství na Portoriku, protože ho lidé často používali, když mluvili o mně,“ říká Nicky Cruz (nar....

„»Ten chlápek nemá matku« je staré španělské rčení, které se říká o klucích, kteří projevují sklony k ničemnostem a destrukci. Dobře si ho pamatuji ze svého dětství na Portoriku, protože ho lidé často používali, když mluvili o mně,“ říká Nicky Cruz (nar. 1938). Od své dramatické konverze v 60. letech 20. století, kdy zanechal kriminálního života vůdce newyorského gangu, se po celém světě setkává se strastiplnými příběhy mnoha obyčejných lidí i některých nejhorších vězňů z věznic s nejpřísnější ostrahou. O ďáblu toho ví opravdu dost...
„»Ten chlápek nemá matku« je staré španělské rčení, které se říká o klucích, kteří projevují sklony k ničemnostem a destrukci. Dobře si ho pamatuji ze svého dětství na Portoriku, protože ho lidé často používali, když mluvili o mně,“ říká Nicky Cruz (nar. 1938). Od své dramatické konverze v 60. letech 20. století, kdy zanechal kriminálního života vůdce newyorského gangu, se po celém světě setkává se strastiplnými příběhy mnoha obyčejných lidí i některých nejhorších vězňů z věznic s nejpřísnější ostrahou. O ďáblu toho ví opravdu dost...
Brož., 140x198 mm, 216 stran, J2301

Cena: 200,00 Kč

vložit ks do
detail karty Klauzura – vstup zakázán!

Když Clare Nellová, vycházející hvězda stříbrného plátna, ze dne na den odejde do kláštera, šéfredaktor úspěšného časopisu pro ženy za ní vysílá mladičkou redaktorku Eileen, aby stůj co stůj odhalila hereččina pikantní tajemství. Ta, naprosto neznalá klášterních pravidel, vstupuje v utajení k dominikánkám, aby zde strávila nejdříve jako postulantka a poté jako novicka rok, na jehož konci vznikne zajímavá reportáž....

Když Clare Nellová, vycházející hvězda stříbrného plátna, ze dne na den odejde do kláštera, šéfredaktor úspěšného časopisu pro ženy za ní vysílá mladičkou redaktorku Eileen, aby stůj co stůj odhalila hereččina pikantní tajemství. Ta, naprosto neznalá klášterních pravidel, vstupuje v utajení k dominikánkám, aby zde strávila nejdříve jako postulantka a poté jako novicka rok, na jehož konci vznikne zajímavá reportáž. Alespoň takový je plán…
Když Clare Nellová, vycházející hvězda stříbrného plátna, ze dne na den odejde do kláštera, šéfredaktor úspěšného časopisu pro ženy za ní vysílá mladičkou redaktorku Eileen, aby stůj co stůj odhalila hereččina pikantní tajemství. Ta, naprosto neznalá klášterních pravidel, vstupuje v utajení k dominikánkám, aby zde strávila nejdříve jako postulantka a poté jako novicka rok, na jehož konci vznikne zajímavá reportáž. Alespoň takový je plán…
Brož., 113x165 mm, 216 stran, J2958

Cena: 169,00 Kč

vložit ks do
detail karty Kytička od nedostavěného chrámu

Co všechno se vám vybaví, když se řekne Sázava? Řeka, město, Sázavský klášter (v pořadí čtvrtý v Čechách), svatý Prokop, kaple svatého Prokopa, čert orající brázdy, ale také Votočnice, Šternberk a Skalice hor stříbrných… Přenesme se do dávných dob, kdy zdejší kraj obývali sázavští mniši, panstvo a ta nejpočetnější část obyvatel – povětšinou chudí domkáři a zemědělci. Jak vlastně žili? Jaké měli radosti a strasti? A hlavně – kdo jim pomáhal a kde měli ve svém klopotném životě zastání? Popravdě to v tomhle směru neměli jednoduché....

Co všechno se vám vybaví, když se řekne Sázava? Řeka, město, Sázavský klášter (v pořadí čtvrtý v Čechách), svatý Prokop, kaple svatého Prokopa, čert orající brázdy, ale také Votočnice, Šternberk a Skalice hor stříbrných… Přenesme se do dávných dob, kdy zdejší kraj obývali sázavští mniši, panstvo a ta nejpočetnější část obyvatel – povětšinou chudí domkáři a zemědělci. Jak vlastně žili? Jaké měli radosti a strasti? A hlavně – kdo jim pomáhal a kde měli ve svém klopotném životě zastání? Popravdě to v tomhle směru neměli jednoduché. A snad i právě proto své touhy, přání a nenaplněné naděje oděli slovy pověstí, kdy se chudý domůže spravedlnosti i díky pomoci nadpřirozených sil a zlo bude potrestáno. Ať už pomohl či trestal kouzelný stařeček, svatý Prokop anebo čertík…
Co všechno se vám vybaví, když se řekne Sázava? Řeka, město, Sázavský klášter (v pořadí čtvrtý v Čechách), svatý Prokop, kaple svatého Prokopa, čert orající brázdy, ale také Votočnice, Šternberk a Skalice hor stříbrných… Přenesme se do dávných dob, kdy zdejší kraj obývali sázavští mniši, panstvo a ta nejpočetnější část obyvatel – povětšinou chudí domkáři a zemědělci. Jak vlastně žili? Jaké měli radosti a strasti? A hlavně – kdo jim pomáhal a kde měli ve svém klopotném životě zastání? Popravdě to v tomhle směru neměli jednoduché. A snad i právě proto své touhy, přání a nenaplněné naděje oděli slovy pověstí, kdy se chudý domůže spravedlnosti i díky pomoci nadpřirozených sil a zlo bude potrestáno. Ať už pomohl či trestal kouzelný stařeček, svatý Prokop anebo čertík…
Váz., 185x185 mm, 104 stran, J3298

Cena: 239,00 Kč

vložit ks do
detail karty Mezi mořem a řekou

Osobnost sázavského světce Prokopa k sobě stále přitahuje zájem české společnosti, věřící i nevěřící. Svatý Prokop je v chápání českého člověka přímo vzorem svatosti: chudý, skromný, laskavě ochotný ku pomoci nejenom ve věcech duchovních, ale i světských, hmotných....

Osobnost sázavského světce Prokopa k sobě stále přitahuje zájem české společnosti, věřící i nevěřící. Svatý Prokop je v chápání českého člověka přímo vzorem svatosti: chudý, skromný, laskavě ochotný ku pomoci nejenom ve věcech duchovních, ale i světských, hmotných. Navíc byl obhájcem nejcennějšího pokladu národa, jeho řeči. Sázavský klášter, který založil, se stal ostrovem slovanského jazyka, staroslověnštiny uprostřed latinizujícího prostředí střední Evropy. Na Sázavě se používal jak staroslověnský, tak latinský jazyk, stejně jako římský i východní obřad. Proto se také Sázava stala symbolem boje proti pronikající germanizaci. Avšak není bez zajímavosti, že největšího rozkvětu kultu a uznání se sv. Prokopovi dostalo v době vlády Karla IV., jenž založením kláštera v Praze „Na Slovanech“ jasně naznačil směr vývoje, kterým by si přál vidět rozvoj země v budoucnosti: ve směřování k sjednocené církvi západní i východní.
Osobnost sázavského světce Prokopa k sobě stále přitahuje zájem české společnosti, věřící i nevěřící. Svatý Prokop je v chápání českého člověka přímo vzorem svatosti: chudý, skromný, laskavě ochotný ku pomoci nejenom ve věcech duchovních, ale i světských, hmotných. Navíc byl obhájcem nejcennějšího pokladu národa, jeho řeči. Sázavský klášter, který založil, se stal ostrovem slovanského jazyka, staroslověnštiny uprostřed latinizujícího prostředí střední Evropy. Na Sázavě se používal jak staroslověnský, tak latinský jazyk, stejně jako římský i východní obřad. Proto se také Sázava stala symbolem boje proti pronikající germanizaci. Avšak není bez zajímavosti, že největšího rozkvětu kultu a uznání se sv. Prokopovi dostalo v době vlády Karla IV., jenž založením kláštera v Praze „Na Slovanech“ jasně naznačil směr vývoje, kterým by si přál vidět rozvoj země v budoucnosti: ve směřování k sjednocené církvi západní i východní.
Brož., 140x200 mm, 176 stran, J2403

Cena: 169,00 Kč

vložit ks do
detail karty Můj růžový život s Bohem a rakovinou

Po stanovení diagnózy rakoviny v roce 2007 podstoupila autorka operaci a za nějakou dobu byla propuštěna z nemocnice jako stabilní pacient. O téměř pět let později přišla jako blesk z čistého nebe stejná diagnóza....

Po stanovení diagnózy rakoviny v roce 2007 podstoupila autorka operaci a za nějakou dobu byla propuštěna z nemocnice jako stabilní pacient. O téměř pět let později přišla jako blesk z čistého nebe stejná diagnóza. Další dvě operace ani následná chemoterapie nepomohly, až nový lék zastavil růst metastáz. Na základě těchto zkušeností a také z radosti ze psaní si začala vést svůj blog, kde zpracovávala mnohé ze svých prožitků. Nadto psala i dopisy Bohu, jehož blízkost vnímala ve všech krásných, ale i těžkých obdobích svého života. A obojí se nachází právě v této knize, která představuje autentické svědectví ženy, jež navzdory onkologické diagnóze prožívá nejlepší období svého života.
Po stanovení diagnózy rakoviny v roce 2007 podstoupila autorka operaci a za nějakou dobu byla propuštěna z nemocnice jako stabilní pacient. O téměř pět let později přišla jako blesk z čistého nebe stejná diagnóza. Další dvě operace ani následná chemoterapie nepomohly, až nový lék zastavil růst metastáz. Na základě těchto zkušeností a také z radosti ze psaní si začala vést svůj blog, kde zpracovávala mnohé ze svých prožitků. Nadto psala i dopisy Bohu, jehož blízkost vnímala ve všech krásných, ale i těžkých obdobích svého života. A obojí se nachází právě v této knize, která představuje autentické svědectví ženy, jež navzdory onkologické diagnóze prožívá nejlepší období svého života.
Brož., 120x185 mm, 248 stran, J3218

Cena: 265,00 Kč

vložit ks do
detail karty O mši svaté

Výběr kázání P. Jiřího Reinsberga (1918–2004), faráře v pražském chrámu Matky Boží před Týnem a v kostele sv....

Výběr kázání P. Jiřího Reinsberga (1918–2004), faráře v pražském chrámu Matky Boží před Týnem a v kostele sv. Havla, z let 1981–1990. Přepis nikdy nemůže postihnout jeho charakteristickou výmluvnost, gesta a dikci, ale přiblíží nám alespoň jeho myšlenky. Příběh mše svaté je tu podán jako putování po místech reálných i imaginárních, která vybízejí k zastavení a přemýšlení, jako průvodce bohoslužbou s přesahem do širokého proudu běžného života. V promluvách nás P. Reinsberg provází mší svatou od počátečního pozdravu až po její závěr. Sobě charakteristickou lidskou formou nám přibližuje mši svatou jako událost, jež je součástí našeho života, jež má nejen pevně daný řád a logiku, ale také svou krásu a smysl.
Výběr kázání P. Jiřího Reinsberga (1918–2004), faráře v pražském chrámu Matky Boží před Týnem a v kostele sv. Havla, z let 1981–1990. Přepis nikdy nemůže postihnout jeho charakteristickou výmluvnost, gesta a dikci, ale přiblíží nám alespoň jeho myšlenky. Příběh mše svaté je tu podán jako putování po místech reálných i imaginárních, která vybízejí k zastavení a přemýšlení, jako průvodce bohoslužbou s přesahem do širokého proudu běžného života. V promluvách nás P. Reinsberg provází mší svatou od počátečního pozdravu až po její závěr. Sobě charakteristickou lidskou formou nám přibližuje mši svatou jako událost, jež je součástí našeho života, jež má nejen pevně daný řád a logiku, ale také svou krásu a smysl.
Brož., 113x165 mm, 168 stran, J2858

Cena: 149,00 Kč

vložit ks do
detail karty Oběť případu Babice Jan Bula (1920–1952)

V červenci 1951 zazněly ve škole v Babicích výstřely. Zemřeli tři funkcionáři MNV....

V červenci 1951 zazněly ve škole v Babicích výstřely. Zemřeli tři funkcionáři MNV. Třebaže již druhý den byli pachatelé dopadeni, využil komunistický režim událost jako záminku pro likvidaci dalších „nepohodlných“ osob. Rozpoutal tak jednu z největších represivních akcí v dějinách Československa. V kontextu atmosféry 50. let 20. století nám autor představuje životní příběh jednoho z nevinně popravených v kauze Babice, mladého kněze Jana Buly, u něhož probíhá proces blahořečení.
V červenci 1951 zazněly ve škole v Babicích výstřely. Zemřeli tři funkcionáři MNV. Třebaže již druhý den byli pachatelé dopadeni, využil komunistický režim událost jako záminku pro likvidaci dalších „nepohodlných“ osob. Rozpoutal tak jednu z největších represivních akcí v dějinách Československa. V kontextu atmosféry 50. let 20. století nám autor představuje životní příběh jednoho z nevinně popravených v kauze Babice, mladého kněze Jana Buly, u něhož probíhá proces blahořečení.
Váz., 128x190 mm, 316 stran + 32 stran obrazové přílohy, J2863

Cena: 399,00 Kč

vložit ks do
detail karty Příběh konverze

Španělský filozof Manuel García Morente (1886–1942) byl od roku 1912 profesorem etiky na madridské Universidad Central a roku 1930 podtajemníkem na ministerstvu osvěty v Berenguerově vládě. Od roku 1931 zastával funkci děkana na filozofické fakultě, ale po vypuknutí občanské války byl zbaven vysokoškolské katedry a přinucen uchýlit se do exilu v Paříži....

Španělský filozof Manuel García Morente (1886–1942) byl od roku 1912 profesorem etiky na madridské Universidad Central a roku 1930 podtajemníkem na ministerstvu osvěty v Berenguerově vládě. Od roku 1931 zastával funkci děkana na filozofické fakultě, ale po vypuknutí občanské války byl zbaven vysokoškolské katedry a přinucen uchýlit se do exilu v Paříži. Tyto dramatické zážitky jej přivedly ke konverzi a k hluboké duchovní proměně. Po návratu do Španělska v roce 1940 se nechal vysvětit na kněze. Zmíněnou zkušenost a to, co následovalo, vtělil Morente do dvou působivých textů, jež jsou v této knize uveřejněny v doslovném přepisu.
Španělský filozof Manuel García Morente (1886–1942) byl od roku 1912 profesorem etiky na madridské Universidad Central a roku 1930 podtajemníkem na ministerstvu osvěty v Berenguerově vládě. Od roku 1931 zastával funkci děkana na filozofické fakultě, ale po vypuknutí občanské války byl zbaven vysokoškolské katedry a přinucen uchýlit se do exilu v Paříži. Tyto dramatické zážitky jej přivedly ke konverzi a k hluboké duchovní proměně. Po návratu do Španělska v roce 1940 se nechal vysvětit na kněze. Zmíněnou zkušenost a to, co následovalo, vtělil Morente do dvou působivých textů, jež jsou v této knize uveřejněny v doslovném přepisu.
Brož., 140x200 mm, 160 stran + 4 strany fotografií, J2266

Cena: 199,00 Kč

vložit ks do
detail karty Svoboda sebezapomnění

V této drobné knížce manhattanský kazatel Timothy Keller představuje (s pomocí jedné pasáže z Pavlova 1. listu Korintským) křesťanskou metodu přístupu k vlastnímu egu, k vlastnímu já a k vidění sebe sama, jež se značně liší od metod tradičních i současných moderních a postmoderních kultur (i od současných metod psychologických)....

V této drobné knížce manhattanský kazatel Timothy Keller představuje (s pomocí jedné pasáže z Pavlova 1. listu Korintským) křesťanskou metodu přístupu k vlastnímu egu, k vlastnímu já a k vidění sebe sama, jež se značně liší od metod tradičních i současných moderních a postmoderních kultur (i od současných metod psychologických). Na příkladech rozebírá povahu přirozeného lidského ega (jeho čtyři vlastnosti prázdnotu, bolavost, zaneprázdněnost a křehkost) a řešení potíží nemocného ega spatřuje v evangelijní pokoře, blaženém, požehnaném sebezapomnění, které neznamená ani myslet si o sobě víc (jak se doporučuje v moderních kulturách), ani myslet si o sobě méně (jak se doporučuje v kulturách tradičních), nýbrž prostě myslet na sebe méně. Autor proto všechny křesťany nabádá k rozvíjení evangelijní pokory a svobody sebezapomnění.
V této drobné knížce manhattanský kazatel Timothy Keller představuje (s pomocí jedné pasáže z Pavlova 1. listu Korintským) křesťanskou metodu přístupu k vlastnímu egu, k vlastnímu já a k vidění sebe sama, jež se značně liší od metod tradičních i současných moderních a postmoderních kultur (i od současných metod psychologických). Na příkladech rozebírá povahu přirozeného lidského ega (jeho čtyři vlastnosti prázdnotu, bolavost, zaneprázdněnost a křehkost) a řešení potíží nemocného ega spatřuje v evangelijní pokoře, blaženém, požehnaném sebezapomnění, které neznamená ani myslet si o sobě víc (jak se doporučuje v moderních kulturách), ani myslet si o sobě méně (jak se doporučuje v kulturách tradičních), nýbrž prostě myslet na sebe méně. Autor proto všechny křesťany nabádá k rozvíjení evangelijní pokory a svobody sebezapomnění.
Brož., 110x164 mm, 64 stran, J2320

Cena: 75,00 Kč

vložit ks do
detail karty Thomas More – světec a utopista

Morova kniha Utopia stojí na počátku anglické literární tradice, podle níž se věci vážné a důležité říkají s vtipem a humorem, někdy břitce satiricky, někdy opět s úsměvným pohledem na projednávanou věc. V nové době jsou nejvýraznějšími zástupci této linie G....

Morova kniha Utopia stojí na počátku anglické literární tradice, podle níž se věci vážné a důležité říkají s vtipem a humorem, někdy břitce satiricky, někdy opět s úsměvným pohledem na projednávanou věc. V nové době jsou nejvýraznějšími zástupci této linie G. K. Chesterton a G. B. Shaw. Je to kniha vpravdě renesanční a humanistická nejen onou charakteristickou směsí antické filozofie, umění a rétoriky, s celou základnou učení Kristova v teorii i praxi, učení, vůči němuž ovšem stojí někdy ve zdánlivém rozporu. Nový duch se tu v oblasti filozofie a umění přenesl na území sociální. Poznané pravdy nebo hypotézy jsou tu namnoze zaobaleny v mnoha beletristických poznámkách a podrobnostech, které mají jednak učinit hlavní myšlenky stravitelnějšími, jednak poskytnout autorovi možnost obrany. Monografie Bohumila Svobody hodnotí tento vyznavačský postoj velkého anglického humanisty a křesťana.
Morova kniha Utopia stojí na počátku anglické literární tradice, podle níž se věci vážné a důležité říkají s vtipem a humorem, někdy břitce satiricky, někdy opět s úsměvným pohledem na projednávanou věc. V nové době jsou nejvýraznějšími zástupci této linie G. K. Chesterton a G. B. Shaw. Je to kniha vpravdě renesanční a humanistická nejen onou charakteristickou směsí antické filozofie, umění a rétoriky, s celou základnou učení Kristova v teorii i praxi, učení, vůči němuž ovšem stojí někdy ve zdánlivém rozporu. Nový duch se tu v oblasti filozofie a umění přenesl na území sociální. Poznané pravdy nebo hypotézy jsou tu namnoze zaobaleny v mnoha beletristických poznámkách a podrobnostech, které mají jednak učinit hlavní myšlenky stravitelnějšími, jednak poskytnout autorovi možnost obrany. Monografie Bohumila Svobody hodnotí tento vyznavačský postoj velkého anglického humanisty a křesťana.
Váz., přebal, 160x239 mm, 192 stran, J2298

Cena: 200,00 Kč

vložit ks do
Na další stránku Na poslední stránku

[nalezeno celkem 11 záznamů v sekci]