- Novinky
- Knihy z Matice cyrilometodějské
- • Novinky a dotisky
- Učení církve a teologie
- Víra, filozofie a náboženství
- Duchovní život
- Mariánská úcta
- Církevní právo
- Liturgie a homiletika
- Biblistika
- Dějiny
- Mezilidské vztahy, psychologie
- Skripta
- Výchova a katechetika
- Svědectví a životopisy
- Knihy pro děti a mládež
- Beletrie
- Hudba
- Odborná literatura
- Ostatní tituly
- Upomínky a křestní listy
- Texty na CD
- • Doprodej titulů
- • Vyprodané tituly
- Knihy z jiných nakladatelství
- Kalendáře
- Upomínky ke svátostem a obrázky
- Literatura pro kněze
- Učebnice náboženství
- Katechetické pomůcky
- Kněžské košile
- Hostie
- Mešní víno
- Křestní roušky a křestní svíce
- Kostelní svíce
- Bohoslužebné prádlo
- Kadidlo a uhlíky
- Lampový olej a olejové svíce
- Klášterní a další produkty
- CD a DVD
- Trika s potiskem
- Fonotéka
- Kříže, ikony, obrazy, sochy svatých, kropenky, pohlednice a přání
- Ornáty, alby, pluviály, štoly ve všech liturgických barvách
- Kalichy, obětní misky, ciboria, burzy a jiné liturgické nádoby
- Ministrantské oblečení na postavy výšky 135 až 190 cm
.: košík :.
.: doporučujeme :.
Zásilková prodejna - výsledky hledání - autor
Benediktova cesta[1/23] Křesťanský život v postkřesťanském světě Rod Dreher • Z angličtiny přeložil Milan Žonca • Odpovědná redaktorka Kateřina Kutarňová • Předmluva k českému vydání Štěpán Smole...Svatý Benedikt (kolem 480 – 547) se před staletími rozhodl vyjít ven z kolabujícího antického velkoměsta a založit na okraji barbarstvím pohlcované civilizace první benediktinský klášter, kontrakulturní komunitu, již označil za „ školu služby Pánu“. Díky této jeho volbě, kterou následovali mnozí další, přečkalo křesťanství temná staletí, než se Evropa – i skrze to, co pro ni benediktini uchovali – mohla během vrcholného středověku vzepnout k novým kulturním výšinám.... Svatý Benedikt (kolem 480 – 547) se před staletími rozhodl vyjít ven z kolabujícího antického velkoměsta a založit na okraji barbarstvím pohlcované civilizace první benediktinský klášter, kontrakulturní komunitu, již označil za „ školu služby Pánu“. Díky této jeho volbě, kterou následovali mnozí další, přečkalo křesťanství temná staletí, než se Evropa – i skrze to, co pro ni benediktini uchovali – mohla během vrcholného středověku vzepnout k novým kulturním výšinám. Současný Západ se podle Roda Drehera v rostoucí míře odvrací od svých křesťanských kořenů a přes svou technologickou vyspělost se propadá do barbarství, kam ho církev nesmí svým přitakáváním následovat. Naopak, aby si uchovala prorocký hlas a mohla dál plnit svůj úkol v podobě hlásání evangelia světu, potřebuje nyní strategický ústup. Namísto plýtvání silami marnými snahami o oslovení většiny je třeba zachránit věrohodnost vydávaného svědectví péčí o kořeny. Provokující a inspirující Dreherovy postřehy, jak křesťansky žít v postkřesťanské době, zaznamenaly okamžitě po americkém vydání knihy v březnu 2017 vlnu kritického zájmu, který dosud neutuchá. Svatý Benedikt (kolem 480 – 547) se před staletími rozhodl vyjít ven z kolabujícího antického velkoměsta a založit na okraji barbarstvím pohlcované civilizace první benediktinský klášter, kontrakulturní komunitu, již označil za „ školu služby Pánu“. Díky této jeho volbě, kterou následovali mnozí další, přečkalo křesťanství temná staletí, než se Evropa – i skrze to, co pro ni benediktini uchovali – mohla během vrcholného středověku vzepnout k novým kulturním výšinám. Současný Západ se podle Roda Drehera v rostoucí míře odvrací od svých křesťanských kořenů a přes svou technologickou vyspělost se propadá do barbarství, kam ho církev nesmí svým přitakáváním následovat. Naopak, aby si uchovala prorocký hlas a mohla dál plnit svůj úkol v podobě hlásání evangelia světu, potřebuje nyní strategický ústup. Namísto plýtvání silami marnými snahami o oslovení většiny je třeba zachránit věrohodnost vydávaného svědectví péčí o kořeny. Provokující a inspirující Dreherovy postřehy, jak křesťansky žít v postkřesťanské době, zaznamenaly okamžitě po americkém vydání knihy v březnu 2017 vlnu kritického zájmu, který dosud neutuchá. | Fantaskní, lehce humorný příběh o hledání stálosti v nestálé době. Doba přeje pohybu.... Fantaskní, lehce humorný příběh o hledání stálosti v nestálé době. Doba přeje pohybu. Těkáme z místa na místo, ze vztahu do vztahu a z webu na web. I student teologie se nechává nést proudem, dokud nepotká záhadného starce, jenž se mu stane samozvaným průvodcem na cestě. Nepřipraven – ještě v pyžamu a s kartáčkem na zuby v ruce – je nucen podniknout výpravu napříč staletími a kontinenty, až k pouštním otcům na Saharu, ale především do vlastního nitra. Fantaskní, lehce humorný příběh o hledání stálosti v nestálé době. Doba přeje pohybu. Těkáme z místa na místo, ze vztahu do vztahu a z webu na web. I student teologie se nechává nést proudem, dokud nepotká záhadného starce, jenž se mu stane samozvaným průvodcem na cestě. Nepřipraven – ještě v pyžamu a s kartáčkem na zuby v ruce – je nucen podniknout výpravu napříč staletími a kontinenty, až k pouštním otcům na Saharu, ale především do vlastního nitra. |
Bůh, nebo nic[3/23] Rozmluva o víře s Nicolasem Diatem Robert kardinál Sarah • Z francouzštiny přeložila Lucie Cekotová • Předmluva k českému vydání Mons. Ladislav Hučko, biskup – apošt...Robert Sarah je kardinál s duší kontemplativního mnicha, jehož slova o nežvanivé, naslouchavé modlitbě zvou k vnitřnímu životu. Je to vědec s vírou dítěte, který dosud bere vážně každou větu katechismu, jemuž ho učili otcové spiritáni u kříže uprostřed vesnice.... Robert Sarah je kardinál s duší kontemplativního mnicha, jehož slova o nežvanivé, naslouchavé modlitbě zvou k vnitřnímu životu. Je to vědec s vírou dítěte, který dosud bere vážně každou větu katechismu, jemuž ho učili otcové spiritáni u kříže uprostřed vesnice. Je to muž mlčení, jenž se nebál být hlasitým oponentem guinejského komunismu. Tento Afričan je prorokem pro Evropu. Africká vitalita se však v kardinálovi potkává s celými staletími západní (a na Západě zapomenuté) křesťanské moudrosti. Spolu se svatými se Sarah diví narcistní kultuře dneška. Nehledí na ni s hněvem ani stařeckým škarohlídstvím, ale spíš se smutkem lidí, kterým je zatěžko pochopit, jak lze nechtít Boha. Kniha rozhovorů novináře Nicolase Diata s tímto mužem jasného slova vyšla ve Francii a oblétla svět. Kardinál Sarah zde strhujícím způsobem líčí své obdivuhodné osudy. Rozhovory s ním čtenáře obohacují kulturně i teologicky, dostává se jim pronikavého pohledu na siutaci v církvi a ve světě, včetně dobrých kritérií pro její pravdivé hodnocení. A především kardinál utvrzuje všechny v oddanosti katolické církvi, modlitbě a Bohu. Robert Sarah je kardinál s duší kontemplativního mnicha, jehož slova o nežvanivé, naslouchavé modlitbě zvou k vnitřnímu životu. Je to vědec s vírou dítěte, který dosud bere vážně každou větu katechismu, jemuž ho učili otcové spiritáni u kříže uprostřed vesnice. Je to muž mlčení, jenž se nebál být hlasitým oponentem guinejského komunismu. Tento Afričan je prorokem pro Evropu. Africká vitalita se však v kardinálovi potkává s celými staletími západní (a na Západě zapomenuté) křesťanské moudrosti. Spolu se svatými se Sarah diví narcistní kultuře dneška. Nehledí na ni s hněvem ani stařeckým škarohlídstvím, ale spíš se smutkem lidí, kterým je zatěžko pochopit, jak lze nechtít Boha. Kniha rozhovorů novináře Nicolase Diata s tímto mužem jasného slova vyšla ve Francii a oblétla svět. Kardinál Sarah zde strhujícím způsobem líčí své obdivuhodné osudy. Rozhovory s ním čtenáře obohacují kulturně i teologicky, dostává se jim pronikavého pohledu na siutaci v církvi a ve světě, včetně dobrých kritérií pro její pravdivé hodnocení. A především kardinál utvrzuje všechny v oddanosti katolické církvi, modlitbě a Bohu. | Osobní svědectví českého kněze o jeho pěší pouti z Litoměřic do Lisieux, kterou podnikl mimo jiné proto, aby se – dočasně oproštěn od všeho nepodstatného – krok za krokem učil věřit jako sv. Terezie z Lisieux.... Osobní svědectví českého kněze o jeho pěší pouti z Litoměřic do Lisieux, kterou podnikl mimo jiné proto, aby se – dočasně oproštěn od všeho nepodstatného – krok za krokem učil věřit jako sv. Terezie z Lisieux. Na cestu si kromě oblečení, několika okopírovaných stránek z autoatlasu, Nového zákona a Dopisů kněžím misionářům nebral nic, ani jídlo, ani peníze. Přesně v duchu slov světice: „Stačí uznat svou nicotu a odevzdat se jako dítě do Boží náruče.“ P. Smolen se rozhodl její slova poslechnout... Osobní svědectví českého kněze o jeho pěší pouti z Litoměřic do Lisieux, kterou podnikl mimo jiné proto, aby se – dočasně oproštěn od všeho nepodstatného – krok za krokem učil věřit jako sv. Terezie z Lisieux. Na cestu si kromě oblečení, několika okopírovaných stránek z autoatlasu, Nového zákona a Dopisů kněžím misionářům nebral nic, ani jídlo, ani peníze. Přesně v duchu slov světice: „Stačí uznat svou nicotu a odevzdat se jako dítě do Boží náruče.“ P. Smolen se rozhodl její slova poslechnout... |
Člověk jako tělo a duše v Teologické sumě[5/23] Tomáš Akvinský • Překlad, úvodní studie a poznámky Kateřina Kutarňová • Odpovědná redaktorka Eva Fuchsová • Odborná recenze prof. ... | Do boje s růžencem aneb Jak se porazit a přitom vyhrát[6/23] Štěpán Smolen • Předmluva Dominik kardinál DukaPříručka k bojové hře jménem život, je třeba ji úspěšně projít hned na první pokus. Člověk v ní zápasí o vlastní duši.... Příručka k bojové hře jménem život, je třeba ji úspěšně projít hned na první pokus. Člověk v ní zápasí o vlastní duši. Tu je třeba osvobodit a darovat Bohu. Pokud to člověk udělá, získá sebe i nebe. Stojí však proti celým armádám temnot, proti svodům světa a proti svému starému já. Jsou to protivníci silnější než on. Nemá na to, aby nad nimi sám zvítězil. Ale nemusí se obávat. Je zde Bojovník, který pomůže člověku vyhrát, pokud ho do zápasu přizve. Příručka k bojové hře jménem život, je třeba ji úspěšně projít hned na první pokus. Člověk v ní zápasí o vlastní duši. Tu je třeba osvobodit a darovat Bohu. Pokud to člověk udělá, získá sebe i nebe. Stojí však proti celým armádám temnot, proti svodům světa a proti svému starému já. Jsou to protivníci silnější než on. Nemá na to, aby nad nimi sám zvítězil. Ale nemusí se obávat. Je zde Bojovník, který pomůže člověku vyhrát, pokud ho do zápasu přizve. Brož., křídový papír, 110x158 mm, 36 stran, J3048 Cena: 79,00 Kč |
Eliáš v Jeruzalémě[7/23] Michael D. O’Brien • Z angličtiny přeložila Lucie Cekotová • Odpovědný redaktor P. Štěpán Smolen • Redakční spolupráce Kateřina Ku...Pokračování příběhu otce Eliáše (Apokalypsa). Druhý díl – Eliáš v Jeruzalémě, v němž drama vrcholí, se odehrává během pouhého jednoho týdne na omezené ploše palestinských autonomních území a státu Izrael.... Pokračování příběhu otce Eliáše (Apokalypsa). Druhý díl – Eliáš v Jeruzalémě, v němž drama vrcholí, se odehrává během pouhého jednoho týdne na omezené ploše palestinských autonomních území a státu Izrael. Karmelitán, stíhaný pro vraždu, kterou nespáchal, nyní přichází v utajení do Jeruzaléma, aby se zde znovu postavil Prezidentovi, pokusil se ho přivést k pokání a varoval před ním lidstvo. Prozřetelnost chystá otci Eliášovi setkání s hříšníky i světci a připravuje ho na poslední konfrontaci s Mužem hříchu, který právě hodlá završit svou spanilou jízdu směrem ke světovládě. Do velké události na Chrámové hoře zbývá osm dní... Pokračování příběhu otce Eliáše (Apokalypsa). Druhý díl – Eliáš v Jeruzalémě, v němž drama vrcholí, se odehrává během pouhého jednoho týdne na omezené ploše palestinských autonomních území a státu Izrael. Karmelitán, stíhaný pro vraždu, kterou nespáchal, nyní přichází v utajení do Jeruzaléma, aby se zde znovu postavil Prezidentovi, pokusil se ho přivést k pokání a varoval před ním lidstvo. Prozřetelnost chystá otci Eliášovi setkání s hříšníky i světci a připravuje ho na poslední konfrontaci s Mužem hříchu, který právě hodlá završit svou spanilou jízdu směrem ke světovládě. Do velké události na Chrámové hoře zbývá osm dní... | In sinu Jesu[8/23] Modlitby Benediktin • Z anglických originálů sestavil a přeložil Andrej Kutarňa • Odpovědný redaktor P. Štěpán Smolen |
In sinu Jesu[9/23] V tichu před Pánem Benediktin • Z angličtiny přeložil Andrej Kutarňa • Odpovědný redaktor a předmluva k českému vydání P. Štěpán SmolenRoku 2007 začali uprostřed ticha adorace k srdci jednoho kněze promlouvat Pán Ježíš a Panna Maria. Z těchto slov se zrodila kniha In sinu Jesu, jejíž stránky promlouvají přímo doprostřed potřeb člověka naší doby a pomáhají mu prohloubit vztah k Pánu.... Roku 2007 začali uprostřed ticha adorace k srdci jednoho kněze promlouvat Pán Ježíš a Panna Maria. Z těchto slov se zrodila kniha In sinu Jesu, jejíž stránky promlouvají přímo doprostřed potřeb člověka naší doby a pomáhají mu prohloubit vztah k Pánu. Na pozadí základního tématu, jímž je klanění se eucharistickému Kristu a přinášení náhrady za ty, kdo se neklanějí, se zde otevírají mnohá další základní témata duchovního života: modlitba v různých svých rozměrech; význam odevzdání se Boží Prozřetelnosti; nezbytnost ticha; potřeba svátostí a posvátné liturgie; tajemství Nejsvětější oběti mše svaté; podstata kněžství a klíč k jeho apoštolské plodnosti; role Panny Marie a svatých v našich životech; zkušenost hříchu a vlastní slabosti na cestě dorůstání v Krista; touha po nebi a vytoužená obnova katolické církve na zemi. Tato kniha, jejíž učení je pevně opřeno o Písmo svaté i apoštolskou Tradici, vyšla s církevním schválením původně v Irsku a stala se zdrojem obnovy vnitřního života řady kněží, řeholníků i laiků. Roku 2007 začali uprostřed ticha adorace k srdci jednoho kněze promlouvat Pán Ježíš a Panna Maria. Z těchto slov se zrodila kniha In sinu Jesu, jejíž stránky promlouvají přímo doprostřed potřeb člověka naší doby a pomáhají mu prohloubit vztah k Pánu. Na pozadí základního tématu, jímž je klanění se eucharistickému Kristu a přinášení náhrady za ty, kdo se neklanějí, se zde otevírají mnohá další základní témata duchovního života: modlitba v různých svých rozměrech; význam odevzdání se Boží Prozřetelnosti; nezbytnost ticha; potřeba svátostí a posvátné liturgie; tajemství Nejsvětější oběti mše svaté; podstata kněžství a klíč k jeho apoštolské plodnosti; role Panny Marie a svatých v našich životech; zkušenost hříchu a vlastní slabosti na cestě dorůstání v Krista; touha po nebi a vytoužená obnova katolické církve na zemi. Tato kniha, jejíž učení je pevně opřeno o Písmo svaté i apoštolskou Tradici, vyšla s církevním schválením původně v Irsku a stala se zdrojem obnovy vnitřního života řady kněží, řeholníků i laiků. | Jak si zpackat život snadno a rychle[10/23] Isabelle Pretre • Z francouzštiny přeložil Štěpán Smolen • Odborná konzultace Milada Fuzier a Daniel BlažkeChytré „zrcadlo ke zpytování svědomí“, které nás může vyvést z toho, že se zaměřujeme jen na své jednotlivé chyby a přehlížíme, že problém je v základním nasměrování (ať už jde například o pyšnou soběstačnost, nebo naopak o nedospělou závislost na druhých, přehnaný perfekcionismus, bezbřehý idealismus a podobně). Nejde přitom o nějaké naivní řeči.... Chytré „zrcadlo ke zpytování svědomí“, které nás může vyvést z toho, že se zaměřujeme jen na své jednotlivé chyby a přehlížíme, že problém je v základním nasměrování (ať už jde například o pyšnou soběstačnost, nebo naopak o nedospělou závislost na druhých, přehnaný perfekcionismus, bezbřehý idealismus a podobně). Nejde přitom o nějaké naivní řeči. Autorka má stále před očima člověka svobodného v Kristu, milujícího Boha a bližního. Právě s takovým ideálem poměřuje různé defekty maskované tu za rozumnost, tu za pořádnost, za nadšení nebo za pravdymilovnost. Chytré „zrcadlo ke zpytování svědomí“, které nás může vyvést z toho, že se zaměřujeme jen na své jednotlivé chyby a přehlížíme, že problém je v základním nasměrování (ať už jde například o pyšnou soběstačnost, nebo naopak o nedospělou závislost na druhých, přehnaný perfekcionismus, bezbřehý idealismus a podobně). Nejde přitom o nějaké naivní řeči. Autorka má stále před očima člověka svobodného v Kristu, milujícího Boha a bližního. Právě s takovým ideálem poměřuje různé defekty maskované tu za rozumnost, tu za pořádnost, za nadšení nebo za pravdymilovnost. |